Saturday, February 21, 2009

Arghhh...sedih tol


Gambar hiasan

aku tak leh la tgk haiwan yg dlm kesusahan nie
aku x ske la orang yg xde hati perut kat binatang nih
contohnye:
kalau kat kedai makan, kan salu ade kucing dok ngiaw2 kat bawah meja
pastu orang yg makan tu pegi sepak kucing tu sampai tergolek-golek
ape la..x boleh ke halau elok2 sket..ape la bongoknye
binatang pun makhluk Tuhan jgak la
tp ni contoh je
cite sebenar bermula kat bawah nie

hmmm...citenye camnie
aku baru balik dari repair beskal petang tadi..
sampai je aku kat umah, aku dgr ade bunyi anak anjing kat blkg umah aku..
aku tgk la dari cermin untuk make sure ape yang aku dengar tu betul ke x
kot la bunyik dari rumah jiran..sbb jiran kat blkg umah aku nie cine
aku tengok la kat cermin tu....
mmg sah ade anak anjing terkial-kial nak kuar dari parit kat blkg umah aku
tgn die dah kat atas dah...tinggal badan je yg masih kat dlm parit..
kesian betul aku tengok..
kepale otak aku dok pusing-pusing lagi..(nak tolong ke x)2x
kalau korang, korang tolong ke x?
klau anak kucing aku x pikir dah..aku angkat je
tp ni anak anjing..susah sket
last-last aku amek keputusan nak tolong anak anjing tu
aku amek kayu, pastu aku injak kaki die..bg naik kat atas..
bile dah naik tu aku tgk die nak jalan..tp macam x dapat jalan betul-betul
tergolek sane tergolek sini....menggigil gigil plak tu..
pastu die dok buat lagi bunyik yang sayu tu..
adoiii...kesian nye la aku tgk anak anjing nih..
sampai skrg aku masih dapat dengar bunyi anjing tu..
smoga Allah mbantu die untuk meneruskan kehidupan

(wlaupun anjing, tp ia tetap makhluk Tuhan)

6 comments:

  1. eh,ko ke yg pg kola perlis repair beskal ngn aku tu?ohh, ko lah mamat yg cam kambing taleh kena ujan tu yee...hehehe
    baeknye ati kau tlg anjing tu..sedey aku dgr cite kau td..cian si anjing..walopn ia anjing..
    u've done the rite thing...

    ReplyDelete
  2. dulu aku penah kesian kan seekor kucing yang kelaparan di medan ikan bakar..aku bg la die seekor udang goreng tepung..dan sekaligus aku di tampar oleh ibu aku sbb die cakap " Udang tu mahal..yang ko bg kucing buat ape bodo"..

    camner tuh..

    ReplyDelete
  3. brutalnye ibu ko..yg ko pi bagi udang tu watpe wey...hahaha..bg tulang or sisa2 ikan pon sang kuceng da cukop bertuah dah..ape daaa...

    ReplyDelete
  4. hahhaha...itu aku xpat tolong
    tp aku pasti, kucing tu msti bertrima kasih kat ko
    msti die terharu sbb ko sanggup dmarahi oleh mak ko sbb die..

    ReplyDelete
  5. nak wat camner atiqah..jalak lenteng nih pemurah orangnyer..

    ReplyDelete
  6. xperlula sebut name penuh aku............(smirking)
    kau mnjengkelkn..
    sib aku syg kau(kna mention nti kau majuk..hahaha)

    ReplyDelete